Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Fundacja Wolne Lektury zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Wolnych Lektur dostępnej pod adresem internetowym: www.wolnelektury.pl.

Data publikacji strony internetowej: 1.09.2007
Data ostatniej aktualizacji: 28.11.2025

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niedostępne treści

Wszystkie treści będące podstawą działalności Fundacji Wolne Lektury, tzn. online czytnik tekstu książek, online audiobooki, oraz możliwości pobrania plików tekstowych i audio są dostępne.

Niezgodność z załącznikiem

Główne niezgodności z wymaganiami nieobjętych włączeniami, zawartymi w załączniku ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:

• Alternatywy tekstowe dla elementów graficznych (1.1),
• Zrozumiała kolejność odczytu elementów (1.3.2) i przemieszczanego fokusu (2.4.3),
• Jednoznaczne określenie przeznaczenia linków i ikon (1.3.6),
• Dostępność do wszystkich funkcjonalności z klawiatury (2.1.1), bez pułapek na klawiaturę (2.1.2) i możliwości pominięcia powtarzalnych bloków

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację dostępności sporządzono dnia 09.06.2025 r.

Deklaracja została poddana przeglądowi oraz aktualizacji dnia 12.12.2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez fundację Wolne Lektury.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Fundacja Wolne Lektury posiada plan osiągnięcia pełnej dostępności cyfrowej w 2026 roku.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Dane kontaktowe fundacji:

Fundacja Wolne Lektury
ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125
00-514 Warszawa
tel. +48 789 834 173

Osobą odpowiedzialną za dostępność cyfrową jest Paulina Choromańska.
Adres poczty elektronicznej: paulinachoromanska@wolnelektury.pl
Numer telefonu: 789 834 173

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku uwag związanych z dostępnością cyfrową, żądań zapewnienia dostępności cyfrowej, skarg na jej brak lub wniosków o udostępnienie informacji niedostępnej prosimy o kontakt.

Każdy ma prawo do wystąpienia z:
• uwagami dotyczącymi dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu,
• żądaniem udostępnienia informacji w formach alternatywnych.

Żądanie powinno zawierać:
• dane osoby zgłaszającej żądanie,
• wskazanie strony internetowej lub jej elementu, którego dotyczy żądanie.

Jeżeli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości zdjęć, prezentacji, filmu bez audiodeskrypcji itp., to osoba zgłaszająca żądanie powinna także określić formę tej informacji.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, fundacja niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, fundacja może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/pl.